Yuki Kajiura | Idahovy titulky

Yuki Kajiura

Yuki Kajiura (梶浦由記) se narodila 6. srpna 1965 v Tokiu.  V roce 1972 se s rodiči přestěhovala do Západního Německa, během střední školy se však vrátila zpět do Japonska. Doma v Japonsku po dokončení vysokoškolského studia na Tokijské univerzitě začala pracovat jako programátor v systémovém inženýrství, ale v roce 1992 se její zájem stočil do oblasti hudby. Přiznala, že na jejím rozhodnutí měl lví podíl otec, který byl velkým milovníkem opery a klasické hudby. Yuki Kajiura složila své první dílo v sedmi letech, kdy složila babičce před odjezdem do Německa píseň na rozloučenou.

V červenci roku 1992 debutovala v ženském triu See-Saw, jež se skládalo z Chiaki Ishikawy (hlavní zpěv), Yuki Kajiura (doprovodný zpěv, klávesy) a Yukiko Nishioky. See-Saw vydali šest singlů a dvě alba, než se v roce 1995 načas rozpadli. Yukiko Nishioka se vydala spisovatelskou dráhu a Kajiura se začala věnovat sólové tvorbě. Skládala hudbu jiným umělcům, televizi, reklamy, filmy, anime a hry.

V roce 2001 se znovu sjednotila s Chiaki Ishikawou jako See-Saw. V té době se také spojila s animačním studiem režiséra Koichiho Mashima a vytvořila svůj první úspěšný titul: Noir. Navzdory rozporným reakcím kritiků na samotný seriál se soundtrack dočkal všeobecné chvály jako přelomový na scéně anime hudby pro odvážný, ale velice povedený mix syntetizátoru, opery a francouzských rytmů.

Po úspěchu Noiru dostala nabídku na další projekty, z nichž zatím poslední je El Cazador de la Bruja (2007).  Tato spolupráce Kajiury s Mashimem jí dala velké množství tvůrčí svobody. Mashimo kupříkladu nikdy neměl žádné přesné požadavky a nijak ji neomezoval, což ji umožnilo komponovat hudbu přesně podle svého. Poté si už jen Mashimo vzal hotovou hudbu, kterou považoval za vhodnou, a použil ji na vybraných místech.

V roce 2002 se See-Saw podílelo na dalším Mashimově projektu: .hack//SIGN, známému především díky propojení PS2 hry s animovaným seriálem. Soundtracku se prodalo 300 000 kopií. Během výroby seriálu se Kajiura setkala s Emily Bindiger a zaujatá jejím hlasem ji nabídla zazpívat přes deset skladeb, jež v seriálu zazněly. S Emily Bidinger dále spolupracovala již zmíněném Cazadoru.

Jeden z dalších větších úspěchů See-Saw byla závěrečná zněla k Mobile Suit Gundam SEED Anna ni issho datta no ni a s počtem 200 000 prodaných kopií způsobila ve světě anime senzaci. Dalšího alba See-Saw po devíti letech „Dream Field“ se prodalo 100 000 kusů. Ve stejném roce vydala Kajiura sve první solové album „Fiction“, jež propagovala a odehrála v živém koncertu na Anime Expu 2003 v kalifornském Anaheimu.

Jeden ze sólových projektů Yuki Kajiury zahrnuje FictionJunction. Projekt je spolupráce se zpěvačkami Yuuka Nanri, Asuka Kato, Kaori Oda , Wakana Ootaki, Keiko Kubota a Yuriko Kaida. Nejplodnější z těchto spoluprací je FictionJunction Yuuka s Nanri jako zpěvačkou. V roce 2004 vytvořilo duo úvodní a závěrečnou skladbu k Mashimově Madlaxu (Yuki Kajiura je pak autorkou celého soundtracku) a o rok později vydali své společné album Destination.

V říjnu 2007 Yuki Kajiura se zúčastnila jako zvláštní host ve slavném symfonickém orchestru Eminence na koncertě „A Night in Fantasia 2007 – Symphonic Anime Edition“
Její poslední projekt Kalafina tvoří Keiko Kuboda, Wakana Ootaki a další dvě zpěvačky Hikaru a Maya (v květnu 2009 z projektu vystoupila). Společně vytvořily hudbu ke animovaným filmům Kara no Kyoukai.

V roce 2009 se FictionJunction vrací s úvodní skladbou Parallel Hearts k seriálu Pandora Hearts. Zbytek hudby k seriálu složila Yuki Kajiura.

Zdroj Wikipedie

Rozhovory

Rozhovor RocketBaby s Yuki Kajiurou (2002)

Rozhovor s Allenem Diversem, Bamboo Dong, 27. 03. 2005



Okomentovat